Servisní informační systém (SIS) je jednou z částí SW řešení eSADA, kde je úzce integrován jednak na Výrobní IS a jednak na Zákaznický IS. Mají společnou datovou základnu – evidenci výrobního zařízení a sběr technologických hodnot. Servisní informační systém je určen pro správu výrobního zařízení a jeho údržbu. Je navržen zejména pro takové obory, jako je energetika, vodohospodářství a utility obecně včetně Technických služeb.
Servisní informační systém podporuje procesy nahodilé i preventivní údržby, a to jak periodické, tak prediktivní s využitím údajů z Technologické informační databanky.
Servisní informační systém obsahuje agendy s širokou funkcionalitou
- Evidence objektů a zařízení včetně jejich pasportizace (evidence sledovaných vlastností zařízení)
- Sledování událostí na zařízeních (odstávky, poruchy, výpadky) a jejich vyhodnocení
- Sledování a řízení požadavků na opravy v oblasti nahodilé údržby
- Řízení periodických operací (výměn, revizí apod.) na zařízení (oblast preventivní údržby)
- Sledování a vyhodnocování technologických veličin na jednotlivých zařízeních (prediktivní údržba)
- Řízení projektů (včetně investic) a zakázek
- Řízení prací (žádanky, pracovní příkazy)
- Evidence dodavatelů, smluvních vztahů, objednávek
- Evidence pracovníků, odpracovaných hodin
- Dokumentace k opravám a jednotlivých zásahů na zařízeních (paměť údržby)
Struktura Servisního informačního systému